平成24年9月3日付けで下記の通りお知らせしております所属機関に関する届出について、
対象となる学生は以下のとおりとなりますので、改めて通知いたします。

  • 2012年7月9日以降に入国した方
  • 2012年7月9日以降に在留資格を変更した方
  • 2012年7月9日以降に在留期間を延長した方

The following notification is applied to International Students
who fall in the following categories:

  • entered Japan for the first time
  • changed their status of residence
  • extended their period of stay

外国人留学生の皆様へ

入管法改正に伴い、卒業・修了又は退学し、東京大学を離れる場合は、以下の参考様式1の2により
14日以内に東京入国管理局(2階C4 カウンター)へ出頭又は郵送により届け出てください。
また、日本国内の他の大学や大学院に入学する場合は、参考様式1の2と1の3の両方を提出して下さい。
なお、郵送による届出の場合は,届出書とともに在留カードの写しを同封願います。
送付先:〒108-8255 東京都港区港南5-5-30
東京入国管理局 在留管理情報部門

参考様式1の2及び1の3↓
http://www.moj.go.jp/nyuukokukanri/kouhou/nyuukokukanri10_00014.html
link参考様式1の2及び1の3


To international students,
Due to start of a new residency management system, please submit the form ‘left the organization’
to the Tokyo Regional Immigration Bureau (Counter C4, 2nd Floor) within 14 days of leaving
the University of Tokyo by graduation or withdrawal.
If you move to another university or institution in Japan,
please submit the form ‘Transfer’ along with the form ‘left the organization’.
If the forms are submitted by post, please enclose a copy of your residence card.
Address 〒108-8255 5-5-30 Konan, Minato-ku, Tokyo
Information Processing Department Tokyo Regional Immigration Bureau

the form ‘Transfer’ and the form ‘left the organization’ ↓
http://www.moj.go.jp/nyuukokukanri/kouhou/nyuukokukanri10_00014.html
linkthe form ‘Transfer’& the form ‘left the organization’